Κριτήρια πιστοποίησης site - SafeSite.Gr | Πιστοποίηση ιστοσελίδων
14275
page-template-default,page,page-id-14275,ajax_fade,page_not_loaded,,show_loading_animation,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Κριτήρια πιστοποίησης site

Η διαδικασία πιστοποίησης  ενός ηλεκτρονικού καταστήματος απαιτεί μια σειρά προαπαιτούμενων σε σχέση με την λειτουργία του. Αυτή πρέπει να είναι συμβατή με την ισχύουσα  νομοθεσία στην χώρα μας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να υιοθετεί τεχνολογικές και όχι μόνο εξελίξεις στον χώρο της ασφάλειας και προστασίας προσωπικών δεδομένων των πελατών.

Η διαδικασία πιστοποίησης γίνεται άπω εξειδικευμένο προσωπικό και συνεργάτες και αφορά τεχνικό έλεγχο για να εξακριβώσουμε αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές σε θέματα ασφαλείας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων αλλά και σε νομικό επίπεδο ελέγχοντας ότι το eshop και η επιχείρηση που βρίσκεται πίσω από αυτό είναι νόμιμες και οι επιχειρηματικές τους πρακτικές συνάδουν με τα τρέχοντα συναλλακτικά ήθη.
—————
Για να διαπιστωθεί αν ένα  κατάστημα που αιτείται του σήματος του SafeSite.Gr τηρεί τα κριτήρια της πιστοποίησης γίνεται μια εμπεριστατωμένη έρευνα και εκδίδεται μια αξιολόγηση βάσει της οποίας αποφασίζεται  η απόδοση ή μη του σήματος.
Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα για να  πιστοποιηθεί πρέπει να τηρεί απαρέγκλιτα τα παρακάτω κριτήρια πιστοποίησης.
Τα κριτήρια αυτά είναι τα ακόλουθα:
Στοιχεία Επιχείρησης
1. Εμφάνιση πλήρους εταιρικής επωνυμίας ή/ και διακριτικού τίτλου.
2. Εμφάνιση ολοκληρωμένης ταχυδρομική διεύθυνση της έδρας που πρέπει να συμπίπτει με αυτήν του φυσικού καταστήματος.
3. Εμφάνιση τηλεφώνου επικοινωνίας και email επικοινωνίας σε ευκρινές σημείο της ιστοσελίδας.
4. Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) από ΓΕΜΗ για τη δυνατότητα της επιχείρησης να διεξάγει εμπόριο από απόσταση.
Προϊόντα, Υπηρεσίες, Τιμές 
5. Σαφής και πλήρης περιγραφή των προϊόντων ή/ και  υπηρεσιών.
6. Εμφάνιση ευκρινώς της τιμής, των μεταφορικών εξόδων και λοιπών εξόδων αν υπάρχουν.(π.χ επιπλέον χρέωση σε αντικαταβολή κ.α. )
7. Ενημέρωση διαθεσιμότητας  προϊόντων και υπηρεσιών με σαφή χρονολογικό ορισμό (π.χ. διαθέσιμο σε 2-3 ημέρες κ.ο.κ )
8. Εμφάνιση πληροφοριών για εγγυήσεις και after-sales service.
9. Απαγόρευση αγοράς προϊόντος από ανηλίκους, αν απαιτείται.
Παραγγελία
10. Ενημέρωση για τη λήψη και το χρόνο διεκπεραίωσης της παραγγελίας μέσω email ή και τηλεφωνικώς.
11. Ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας μέσω email ή και τηλεφωνικώς.
12.  Εγγύηση πλήρους επιστροφής χρημάτων αν δεν παραδοθούν εντός του καθορισμένου χρόνου από την στιγμή της παραγγελίας εκτός αν υπάρχει συναίνεση του πελάτη στην καθυστέρηση.
13. Ύπαρξη ευκρινώς κουμπιού με σήμανση ΑΓΟΡΑΖΩ πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής.
Προσωπικά δεδομένα
14. Ενημέρωση σχετικά με την πολιτική προστασίας δεδομένων σε ξεχωριστή σελίδα του ιστοτόπου με ευκρινή αναφορά στην πρώτη αλλά και σε όλες τις σελίδες του eshop.

15. Μη συλλογή δεδομένων που ο νόμος χαρακτηρίζει ως ευαίσθητα όπως

  • φυλετική ή εθνοτική καταγωγή
  • πολιτικά φρονήματα
  • θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις
  • συμμετοχή σε συνδικαλιστικές οργανώσεις.
16. Σαφής ενημέρωση για πολιτική απορρήτου σε ξεχωριστή σελίδα του ιστοτόπου με ευκρινή αναφορά στην πρώτη αλλά και σε όλες τις σελίδες του eshop. Επίσης να παρέχεται μέθοδος για εξαίρεση από email  διαφήμιση – newsletter  (π.χ. δυνατότητα unsubscribe για διαφημιστικά e mail & newsletter).
17. Ενημέρωση σχετικά με cookies, εάν εφαρμόζονται, που αποθηκεύονται κλπ.
18. Η συναίνεση – πριν από κάθε σειρά δεσμευτικών πράξεων και σε οποιοδήποτε στάδιο συλλέγονται προσωπικές πληροφορίες- πρέπει να εκφράζεται μέσω μια αδιαμφισβήτητης και θετικής πράξης από την πλευρά του πελάτη. ( ενδεικτικά και μη περιοριστικά στην δημιουργία λογαριασμού, κατά την διάρκεια της παραγγελίας κ.α.)
19. Προσωπικά στοιχεία πληρωμών πρέπει να γίνονται μόνο κωδικοποιημένα.
Αποστολή-Πληρωμή 
20. Εμφάνιση ευκρινώς των εξόδων αποστολής σε ξεχωριστή σελίδα του ιστοτόπου με ευκρινή αναφορά στην πρώτη αλλά και σε όλες τις σελίδες του eshop αλλά και πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας.
21. Εμφάνιση ευκρινώς των διαθέσιμων τρόπων/μέσων πληρωμής σε ξεχωριστή σελίδα του ιστοτόπου με ευκρινή αναφορά στην πρώτη αλλά και σε όλες τις σελίδες του eshop
22. Εμφάνιση της ημερομηνίας παράδοσης κατά την διαδικασία παραγγελίας και πριν την ολοκλήρωση αυτής.
23. Εμφάνιση ευκρινώς τυχόν επιπρόσθετων χρεώσεων (π.χ. δασμοί, έξοδα αντικαταβολής κλπ).
24 Υποστηρικτική βοήθεια για προβληματικές παραδόσεις και σαφή ξεχωριστή σελίδα του ιστοτόπου με ευκρινή αναφορά στην πρώτη αλλά και σε όλες τις σελίδες του eshop για τις προϋποθέσεις επιστροφής και κάτω υπό ποιες συνθήκες γίνεται αυτή σε περιπτώσεις όπως ενδεικτικά καταστροφή / αλλοίωση προϊόντος, αργοπορία ή αποτυχία στην παράδοση  κ.α.
Ακύρωση –Επιστροφή 
25. Ενημέρωση του κατά το νόμο δικαιώματος υπαναχώρησης, αναιτιολογήτως εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή των προϊόντων και ο τρόπος ενάσκησης του δικαιώματος αυτού*.
26. Ενημέρωση επιστροφής των χρημάτων εντός 14 ημερών από την ειδοποίηση άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης.
27. Επιστροφή προϊόντος υπαναχώρησης με επιστροφή των εξόδων αποστολής*.
28. Ενημέρωση ότι το δικαίωμα υπαναχώρησης παύει να υφίσταται σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων (προϊόντα με προσωποποίηση, αντικείμενα που φθείρονται λόγω χρόνου, προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας κ.α.)
29. Καθορισμός από την επιχείρηση του τρόπου επιστροφής των χρημάτων στον πελάτη.
30. Επισύναψη εντύπου υπαναχώρησης με την αποστολή του προϊόντος ή με την εμφάνιση της φόρμας υπαναχώρησης στον ιστότοπο.
Παράπονα
31. Ύπαρξη μηχανισμού παρακολούθησης παραπόνων όπου παρέχονται ευκρινείς και κατανοητοί τρόποι διαδικασιών υποβολής παραπόνων. (διεύθυνση e-mail ή/ και τηλέφωνο υπηρεσίας παραπόνων) όπως και δυνατότητα υποβολής παραπόνων στο safesite.gr
32. Αναφορά ότι η ικανοποίηση των παραπόνων των καταναλωτών πρέπει να γίνεται σε εύλογο χρονικό διάστημα, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δέκα (10) ημερολογιακές ημέρες. Σε κάθε περίπτωση όμως, η ανακοίνωση λήψης του παραπόνου από την επιχείρηση πρέπει να γίνεται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών.
33. Ύπαρξη εναλλακτικής επίλυσης διαφορών εκ μέρους του ιστοτόπου.
Ποιοτικά κριτήρια
34. Εύκολη και σαφής πλοήγηση σε όλες τις σελίδες του eshop με one page checkout
35. ;Ύπαρξη μεταφορικής εταιρείας που να είναι αδειοδοτημένη από την ΕΕΤΤ

36. Εύκολη περιήγηση στον ιστότοπο.

Τεχνικά κριτήρια
37. Ύπαρξη πιστοποιητικού SSL που να διασφαλίζει την κρυπτογράφηση δεδομένων καθώς και βεβαίωση συνεργασίας από χρηματοπιστωτικό ίδρυμα εφόσον η συμπλήρωση των οικονομικών δεδομένων γίνεται στο περιβάλλον του.

38. Επώνυμο σύστημα online ασφάλειας που να θωρακίζει το σύνολο του ιστοτόπου από επίδοξους hackers , spammers και άλλες διαδικτυακές απειλές.
39. Σύστημα online ελέγχου της ασφάλειας του ιστοτόπου από τρίτη αρχή.